LUKISAN HATI

ASSALAMUALAIKUM....

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG....

ASSALAMUALAIKUM...W.B.T

salam ukhuwah kepada sahabat-sahabat yang datang....

teruskan membaca blog saya .....

semoga ianya dapat memberi faedah kepada sahabat semua

Tuesday, June 5, 2012

HATI MENANGIS

Ketenanganku adalah dengan menulis....
Aku hanya akan menulis tatkala hati dipenuhi dengan bunga-bunga bahagia atau hati dirundung resah...
Menulis merupakan satu medium untuk aku berbicara dengan hati secara terus dan tulus...
Minda akan terus ligat berfikir menilai segala silap dan salah diri...dan pada masa yg sama hati akan mengakui segala silap yg dilakukan...
Dua anugerah bergerak serentak memuhasabah diri dengan hanya menggunakan bisikan hati...
Hanya ada aku dan Dia sahaja mengetahui segala keaiban diri dan dosa yang meliputi....
Hanya ada aku dan Dia yg sama2 mengakui segala silap dan dosa2 diri....

Menulis memberikanku ketenangan dengan membiarkan aku tenggelam dalam dunia penulisan
Setiap bait tulisan seolah-olah sedang berbicara dengan diri dan meminta diri memperbaiki diri
Aku juga manusia yang bisa marah...yang bisa terasa..yang bisa terluka...
Mungkin ada sesetengah yg aku biarkan ia terserlah...namun aku lebih banyak menyimpan rasa...
Kerna aku tahu marah itu datangnya dari api yang akan membakar diri...
Kerna aku tahu marah itu akan membawa pergaduhan dan pertelingkahan...tinggi suara dan keluarnya segala kata nista...

Oleh itu..aku lebih suka berdiam...
Ku akui diam lebih mendatangkan keburukan...
Namun apakah daya kerna aku tidak suka melontarkan...
Kerna aku tahu kesakitan yg aku alami adalah datangnya dari Tuhan...
Sekiranya bukan atas izinnya...nescaya aku tidak terluka...
Kerna aku tahu aku telah melakukan dosa....
Dosa yang aku tidk sedar atau pun sedar aku lakukannya....

Kadang aku lelah dalam kehidupan...
kesibukan yang datang menimpa-nimpa menjadikan aku manusia sungguh hina..
Emosi dan Iman tidak dapat berkomunikasi dengan baik...
Akhirnya melahirkan bisikan pemusnah iman dan takwa pada yg Khaliq
Dan meresahkan jiwa dengan gangguan iman yg menderita hati...



No comments:

Post a Comment