LUKISAN HATI

ASSALAMUALAIKUM....

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG....

ASSALAMUALAIKUM...W.B.T

salam ukhuwah kepada sahabat-sahabat yang datang....

teruskan membaca blog saya .....

semoga ianya dapat memberi faedah kepada sahabat semua

Tuesday, May 24, 2011

KESETIAAN

DIA DALILAH.....

Aku telah mengenalinya dalam setahun yang lalu.........yang mana aku telah menganggap dirinya seperti ibuku sendiri.....cerita-cerita suka,duka dan lucunya menemani hari-hariku......

Mengenalinya juga banyak mengajar aku erti hidup.......
Erti kesabaran...erti kesetiaan...erti kasih sayang dan banyak lagi......Bukan setakat kata-kata nasihatnya yang menemani aku setiap hari malah tindakannya dalam setiap tingkah merupakan nasihat padaku.......

Hidupnya sentiasa diuji Tuhan......diuji dan diuji....satu berlalu...datang yang satu...... tiada henti-henti hingga aku tertanya-tanya betapa kuatnya wanita ini????

Seperti Firman ALLAH......

"Tidak akan AKU uji manusia itu melainkan yang mampu ditanggungnya...."

Aku juga tertanya-tanya dari manakah datangnya kekuatan wanita ini.....Semangatnya yang kuat mampu mengalahkan si adam yang gagah.Yang mana semangatnya itu sekiranya diajukan di medan perang insyaALLAH pasti menang.....
Sakitnya di tahan-tahan...menggagahkan diri melawan....demi mencari mata pencarian...tabahnya dia......

Dirinya yang jujur dan ikhlas sentiasa di manfaatkan oleh manusia tanpa peri kemanusiaan....sentiasa dikhianati...sentiasa disakiti.......

Hanya padaMu Ya Allah tempat kami bergantung.......

Kesetiaan dan kasihnya kepada suami tercinta menimbulkan rasa kagum padaku.....dia rela berkorban apa sahaja demi pemilik tulang rusuknya...Walau disakiti...walau tak dihargai...walau air mata sentiasa membasahi pipi....ketaatannya pada suami tercinta tak pernah goyah.....kerna dia sedar hanya suaminya yang memiliki syurganya......

Kesabarannya dalam setiap hal membuatkan aku sangat menghormatinya....jiwanya yang bersih tanpa dendam dan perasaan benci pada orang membuatkan aku sangat menghormatinya......

itulah dia DALILAH......

No comments:

Post a Comment