LUKISAN HATI

ASSALAMUALAIKUM....

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG....

ASSALAMUALAIKUM...W.B.T

salam ukhuwah kepada sahabat-sahabat yang datang....

teruskan membaca blog saya .....

semoga ianya dapat memberi faedah kepada sahabat semua

Tuesday, May 10, 2011

MASIH ADAKAH WAKTU

Beberapa hari ni hatiku mendesak-desak seluruh jiwaku untuk meluahkan rasa yg lama ku pendam.....
Aku sering menasihati teman-teman agar sentiasa mendekati ALLAH n mendalami surat-surat cintaNYA.....Namun..setelah berminggu-minggu aku jauh dari ukti-uktiku....aku jauh dari sahabat-sahabatku usrahku......aku jadi semakin jauh dari CINTAKU......

Kuimbas-imbas kembali kenangan-kenanganku bersama mereka...janji-janjiku pada mereka...nasihat-nasihatku pada mereka...tidak ku sangka...menitis air-air jernih dari kelopak mataku tanpa aku sedari.....Ingin ku putar kembali masa-masa bersama mereka.....meneroka n mengisi hati yg gersang....lupa PADANYA....

Aku tidak mampu berdiri teguh sendirian tanpa mereka yg terus-menerus membisikkan n mengurai KATA-KATA nasihat,peringatan n janji-janjiNYA pada hamba-hamba NYA yg berIMAN....

Aku duduk mengenang kembali debu-debu dosa hitam yg menutupi kilauan jiwaku yg suci.....Aku sedar....cahaya kesucian cintaku padaNYA kian malap dan malap dan malap......
Aku takut suatu hari nanti ia akan terus padam dan tidak sempat untuk dinyalakan kembali....MASIH ADAKAH WAKTU UNTUKKU PADA MASA ITU.....

Aku takut....sungguh amat takut........adakah amalan-amalan ku terimaNYA atau dicampakkan kembali padaku....hanya DIA yg tahu.....

Rasul ku menangis mengenangkan nasib diriku diakhirat kelak...namun aku bagaimana?Adakah aku turut menangisi akan nasibku diakhirat akibat terlalu takut dengan pembalasannya atau hanya bersuka ria kerna merasakan diri sudah BAIK???????

Bagaimanakah nilai BAIK itu pada ALLAH?????hanya DIA YG tahu......
Bagaimana untuk aku memohon keampunan padaNYA??????Mahukah Tuhanku berjumpa dengan hamba hina seperti diruku?????SESUNGGUHNYA TUHANKU MAHA PENGAMPUN....MAHA PENYAYANG.........YA GHAFFAR...YA GHAFFAR...YA GHAFFAR.....

Tanda-tanda pengakhiran dunia sementara ini semakin memuncak........dunia sudah tidak stabil.....adakah jumaat ini ..atau jumaat minggu depan..atau setahun lagi akan berlakunya pengakhiran dunia ini??????hanya DIA yg tahu.....TAKUTKAH AKU???TAKUTKAN AKU????TAKUTKAH AKU????

TAKUTKAH KAMU???????????


adakah KITA sudah bersedia menghadapi semua itu????atau KITA masih lagi bermimpi dalam mimpi palsu ini........

Bangunlah sahabatku.....Bangunlah temanku.....Bangunlah umatku......

No comments:

Post a Comment