LUKISAN HATI

ASSALAMUALAIKUM....

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG....

ASSALAMUALAIKUM...W.B.T

salam ukhuwah kepada sahabat-sahabat yang datang....

teruskan membaca blog saya .....

semoga ianya dapat memberi faedah kepada sahabat semua

Monday, October 10, 2011

ANDA BIJAK JAUHI ZINA

Cintaku pada Ilahi sedang mekar membunga.....
Sayangku pada Muhammad Rasulullah berputik jua.....
Andainya diizinkan aku mengungkap kata.....
Terima kasih Allah atas Anugerah Agungnya.......


Alhamdulillah....Alhamdulillah...Alhamdulillah.........

Syukur ana kepada NYA...kerana akhirnya Dia memberi kesempatan untuk ana menulis pada petang ini......
Dah terlalu lama rasanya ana menyepi dari menukilkan lukisan hati....sekadar menganbil waktu memuhasabah segala dosa dan kekhilafan diri pada ILAHI.....
Rupanya sepanjang musafir diri....Allah nak tegur segala tingkah dan akhlak diri.......

Terkadang terasa diri dah cukup segalanya.......alamak malunya........rupanya takbur dah bersarang dan bernanah dalam diri....Astagrifullah hal a'zim.......Astagrifullah hal a'zim.......Astagrifullah hal a'zim......

Ternyata Rahmat Ilahi lebih daripada perancangan diri.......
Kita kata,kita kasih kepada NYA.....namun perlakuan langsung bertentangan daripada kata2.....
Kita kata kita beragama dengan hanya agamanya.....tapi Masya ALLAH.....akhlak langsung x bertindak selaras dengan janjiNYA.......

Teman.....andainya ada sekelumit rasa dalam jiwamu untuk melakukan penghijrahan pada diri....ayuh!!!!!bergerak lah teman......
Teman....andai ada rasa bersalah dalam diri dengan terkenang dosa2 pada ILAHI.....BERTAUBATLAH...teman.....
Teman...andai Allah dah serukan kata2 atau sinar hidayah untuk singgah di tingkap hatiku.....lakukanlah teman....
Kerna Tika itu Dia amat dengan dengan dirimu.....Walaupun kau x dapat melihatnya...tapi ana yakin yang hatimu bisa merasa kehadiranNYA kerana kau pernah sangat menyayanginya suatu ketika dulu......


Ya Allah.......panjangnya mukadimah ana untuk entry kali ni....almaklumlah..dah lama rasanya....
hati x meluahkan rasa......minda x memuntahkan idea dan tangan x melakar cerita......

KEDATANGAN RAUDHATUL SAKINAH.......

Alhamdulillah sekali lagi ana ucapkan....hanya kata2 syukur sahaja yang bisa ana lafazkan tika ini kerna Allah pulihkan jiwa ana kembali swetelah ia terluka dengan norma2 dosa.......

HAAA...ana nak mulakan agenda yang berjaya memutarkan kembali stereng perjalanan ana kembali ke landasan yang benar.....

Pada tarikh 8 Oktober 2011.....universiti ana melakar memori terindah pabila bisa mengadakan satu talk tentang "CINTA REMAJA DAN SEKS" anjuran team Raudhatus Sakinah Master Training and Consultantion........

Team RS terdiri daripada (ummi ros...sis aini...sis jaja...bro jo and bro ao...)

Ummi Ros yang mana merupakan pengarah urusan RS telah turun padang sendiri untuk memberikan informasi sosial kepada ana dan teman2.....walaupun baru sahaja selesai berprogram di Teluk Intan bagi menyebar luaskan matlamat penubuhan.....namun tetap gagah dengan perjuangan.....demi mengejar janji ILAHI......SIAPA YANG BERJIHAD PASRI ADA GANJARAN DARI ILAHI.....

SIAPA DIRIKU?MANA ASALKU?

Team2 ummi begitu petah dan lantang dalam menyebarkan misi demi menyentuh jiwa kecil kami.......
Rupanya aku begitu leka pada dunia hingga lupa dari mana asal datangnya aku ......Andai aku dan kamu tahu dari mana datangnya kita??????

LUH MAHFUZ DATANGNYA AKU.......

Dan rupanya aku juga telah lupa akan janjiku pada ALLAH......

Aku sebenarnya datang dari SYURGA yang sentiasa bermain di dalam nya.....dan aku telah berjanji setia bahawa Allah adalah TuhanKU.......dan pabila saat nya Allah menginginkan aku turun ke dunia...Aku menangis meminta agar jangan diturunkan....tapi Allah mengatakan bahawa Dia telah mengutuskan malaikat dunia untuk menjaga kamu di dunia.........
Aku hanya mampu menangis tapi yakin pada janji Ilahi......

Ya Allah......bagaimanakah aku bisa melupakan segala janji dan kenanganku bersamamu di tempat terindah itu.......bawa aku kembali ke sana semula Ya Allah....bersama semua orang kesayanganku dan seluruh ummahku......

*alamk....kne stop dlu lah......t ana sambung g k.....assalamualikum....








No comments:

Post a Comment