LUKISAN HATI

ASSALAMUALAIKUM....

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG....

ASSALAMUALAIKUM...W.B.T

salam ukhuwah kepada sahabat-sahabat yang datang....

teruskan membaca blog saya .....

semoga ianya dapat memberi faedah kepada sahabat semua

Monday, December 12, 2011

TANGISAN RINDU...BAHAGIAN 2....

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.....

Alhamdulillah.....minggu ni kerap betul tangan ni mahu menari-neri atas keypad ni......x pe lah selagi berkesempatan...selagi ade kefahaman....selagi ade kemahuan......

Akhirnya...hari ni tergerak jugak diri ni untuk menyambung perkongsian cerita tentang abang tercinta...yang tiada lagi di dunia....hanya ingin mengembalikan ingatan dan mengubati rindu padanya.....

Pabila bercerita dan bersembang-sembang dengan kawan-kawan...pasti ade yang bercerita tentang perihal abang masing-masing.....

Abang nak kahwin lah....
Abang nak datanglah...
Abang nak graduate lah....

Tetiba terlintas kat hati....abang aku tengah buat aku yer skang....

sihatkah?
bahagiakah?

mula lah hati nak touching2......pilu nyer......

ade juga sahabat yang kata...."aku x de abang...aku ade kakak jer..tapi teringin nak ade abang"

pada pendapat aku....perasaan orang yang pernah ade abang dan perasaan orang yang x pernah lansung ade abang dan ingin ade abang amat berbeza sekali....

macam langit dan bumi.....

aku yang pernah ade abang...
yang pernah hadir menemani aku bermain...yang pernah menjadi pelindungku...yang pernah menjadi sahabat baikku....yang pernah menjadi sayap kiriku.....
kini tiada lagi untuk menemani aku melakukan semua itu...kini tiada lagi untuk menjaga aku....kini tiada lagi untuk berkongsi tawa denganku....kini tiada lagi yang amat memahami diriku.....

aku lah penasihatnya....
dialah penasihatku.....

kini...pabila sahabat-sahabat bercerita tentang abang masing2....aku hanya mampu tersenyum....aku hanya mampu membalas katanya....
tapi jauh disudut hati....hati amat merindui abang yang telah 4 tahun pergi meninggalkan famili.....
hati menangis menahan rindu pada insan terbaik yang membentuk diri.....

AJID....=(...RINDUNYA PADA KO........=(... (-_-,)

Ajid pergi di saat kemuncak pendidikannya......Ajid pergi tanpa sebarang tanda....

Selepas kejayaan pembedahan....Ajid pulihb seperti biasa....hidup seperti orang normal yang lain.....mampu bergelak ketawa....dan paling hebat membuat orang lain ketawa....
itulah Ajid.....seorang yang x suka orang lain menangis kerananya......
seorang yang tak suka orang lain bersimpati atas kekurangan dirinya....
seorang yang suka menghadirkan bahagia pada sesiapa sahaja....

kehadirannya mengundang tawa....
pemergiannya mengundang tangis duka....

Walau 4 tahun telah berlalu....namun segala memori bersamanya masih segar dalam ingatan aku....
Tatkala rindu padanya mencicit sanubari....hanya memori -memori lama yang mampu mengubati....
Hanya iringan doa yang mampu aku beri......

Dan aku berharap ade lagi pertemuan dengannya selepas berakhir di alam ini....
Aku ingin hidup sekali lagi bersama abang kandungku yang AMAT!!!!!!! aku rindui....

Moga Allah permudahkan jalanku....
Moga Allah permudahkan jalanmu..
Moga Allah permudahkan jalan aku sekeluarga...agar bisa bersatu semula....membina istana bahagia....di taman-taman syurga kenikmatannya....

Moga Allah redha...

-pena merah-

2 comments: