LUKISAN HATI

ASSALAMUALAIKUM....

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG....

ASSALAMUALAIKUM...W.B.T

salam ukhuwah kepada sahabat-sahabat yang datang....

teruskan membaca blog saya .....

semoga ianya dapat memberi faedah kepada sahabat semua

Saturday, August 6, 2011

SAHABAT-SAHABAT AKHIRAT

Tadi saya sempat menziarah blog teman-teman saya........masa berlalu dengan pantasnya.....tepat kata orang..."Masa itu umpama pedang....sekiranya kita tidak memotong mereka nescaya mereka yang akan memotong kita...".....




Sekejap sahaja rasanya saya dan teman-teman seperjuangan akan menyambung kembali perjuangan yang belum selesai.....perjuangan yang menuntut kesabaran....dan kekuatan rohani dan jasmani......perkhabaran perihal pemergian teman saya ke India beberapa minggu sahaja lagi bagi menyambung pengajiannya di Manipal University,India dalam bidang perubatan benar-benar telah menyentuh hati ini.......




Pabila terkenang akan teman-teman yang semakin berjauhan...hati ini terasa dipukul-pukul.....bagai tidak akan ketemu lagi......Ukhuwah yang terbina selam 4 tahun bermula di bumi gemencheh benar-benar suatu anugerah Ilahi terindah buat diriku.....Mengenali dan menemui mereka umpama menemui cahaya yang menerangi jalan-jalan ku.....Mereka sentiasa memimpin aku dalam kegelapan....menyambut tanganku bila aku terjatuh....n bersama-samaku membina cita-cita untuk berpimpinan tangan di SYURGANYA.....




Mereka adalah teman yang setia......ingin ku coret nama-nama mereka di sini...( Hamizah...Afiqah...Sumayyah...Sharfina....Syahira....)


UHIBBUKI FILLAH YA UKHI.......




Teman.....tak ingin aku kehilangan nikmat Allah ini.....nikmat yang sentiasa memberi tenaga rohaniku.....aku tidak tahu hendak menggambarkan bagaimana indahnya nikmat ukhuwah ini.....terlalu indah wahai teman.....belajar bersama...berjemaah bersama..beriadah bersama...bernyanyi bersama...bertadarus dan segalanya kita berkongsi suka dan duka.....andai antara kita yang terluka...yang lainnya turut terasa kedukaannya........




Teman-temanku...andainya Allah izinkan aku membuat permintaan....aku ingin meminta padanya agar diizinkan aku untuk bersatu semula bersama kalian di bawah pepohonanNYA di taman-taman syurga.......




No comments:

Post a Comment